Door wie?

Ilonka Coenraad

Ilonka Coenraad - Foto Bruno van den Elshout

Als interim adviseur en manager marketing & communicatie werkt Ilonka Coenraad via The Blue Energy Company  in allerlei soorten organisaties. Tot 2007 werkte zij bij de ING in verschillende rollen als adviseur en teamleider bij onder meer Postbank, ING Bank en Nationale Nederlanden. Als zelfstandig ondernemer is zij zowel bij Naturalis, KLM, als Het Scheepvaartmuseum als afdelingshoofd, projectleider en/of adviseur betrokken geweest bij het opzetten en onderhouden van samenwerkingen tussen organisaties.

Ilonka beweegt zich graag in de 'tussenruimte' en in veranderende omgevingen waar nieuwe initiatieven vorm krijgen, om verbindingen te leggen en waarde te creëren. Het gebied tussen commerciële en not-for-profit organisaties is op dit moment zo’n omgeving. De komende jaren gaan hier veel samenwerkingen ontstaan. De manier waarop we naar de wereld kijken is aan het veranderen, nieuwe inzichten over waarden zijn noodzakelijk.  Het denken over commercieel en niet-commercieel als  verschillende gescheiden werelden verandert mee en dat zorgt voor nieuwe mogelijkheden. 

Artikelen van Ilonka Coenraad verschijnen sinds 2018 op www.patientjourneylab.com

View Ilonka Coenraad's LinkedIn profileView Ilonka Coenraad's profile

twitter.com/ilonkaac
ilonkaac.wordpress.com

0

Hoe kritisch kunnen (voetbal) sponsors zijn over de organisatie die ze sponsoren?

Voetbal sponsor“Fifasponsors reageren positief op het vertrek van Blatter.” was deze week het nieuws. Op deze blog gaat het zelden over sportsponsoring en zeker niet over voetbal. De commotie rond Blatter is… Lees meer

0

De meest voorkomende misverstanden over cultuur sponsoring

Rotterdam infrastructuurDeel 2 van het interview met Julienne Straatman. In februari interviewde ik Julienne Straatman, ik schreef eerder al… Lees meer

16

De leefbaarheid van Amsterdam en is het nut van cultuur meetbaar?

Op 6 maart vielen mij twee berichten op: ‘Vraag niet te veel van Kunst.’ Kopte de Volkskrant naar aanleiding van het advies ‘Cultuur Herwaarderen’ van de… Lees meer

0

De Raad van Toezicht: meer dan toezicht houden

Interview met Julienne Straatman Kan de Raad van Toezicht een rol hebben bij het stimuleren van partnerships bij culturele instellingen? Ik spreek… Lees meer

0

Sponsoring via een stichting: goed idee of afkoop van verantwoord ondernemen?

In de USA is een een veel voorkomend verschijnsel: een aparte stichtingen opgericht door bedrijven voor sponsor doeleinden. Werken met een stichting zorgt voor een fiscaal voordeel. Het nadeel is echter dat de stichting ervoor kan zorgen dat maatschappelijke betrokkenheid deels buitende de… Lees meer

0

Hoe kan een bedrijf van een partnership profiteren?

De basis van een goede samenwerking is twee bij elkaar passende partners. Een open deur, zou je zeggen. Waarom kiezen veel organisaties dan nog een sponsordoel die niet bij ze past? En dat terwijl er zoveel kansen zijn wanneer de juiste strategische partner gekozen is.De… Lees meer

0

Landal Greenparks en Right to Play: "Geld is niet het belangrijkste"

Groepsfoto Right To Play LandalGreenparksHet begon drie jaar geleden in Drenthe, in het Land van Bartje. Een medewerker van Landal GreenParks zocht contact met Right To Play om een samenwerking op te zetten voor het zomerprogramma. Deze samenwerking was zo’n schot in de roos, dat afgelopen zomers op meer… Lees meer

1

Bedelmails zijn saai!

Het is die tijd van het jaar. Rond Kerst zijn er velen die denken dat men in commerciële organisaties in het kader van de Kerstgedachte opeens wel budget over heeft voor dat goede doel of die goede zaak. Terwijl het budget van dat jaar al bijna op is en het budget van het komende jaar waarschijnlijk al verdeeld is… Lees meer

1

Heiligt het doel de middelen?

Vorige week donderdag besteedde de Volkskrant aandacht aan de protesten van kunstenaars tegen de sponsoring van Tate door oliemaatschappij BP. Deze protesten zijn een… Lees meer

0

Vertrouwen maakt van een samenwerking een succes.

Met een samenwerking geeft je de controle voor een deel uit handen, daarmee neemt de kans op fouten toe. Als je dat niet aanvaart, wordt de samenwerking nooit een succes. Wel is het belangrijke om aan het begin van de samenwerking samen vast te stellen wat het resultaat moet zijn. Daarin moet ruimte zijn voor verschillende… Lees meer