“Fifasponsors reageren positief op het vertrek van Blatter.” was deze week het nieuws. Op deze blog gaat het zelden over sportsponsoring en zeker niet over voetbal. De commotie rond Blatter is… Lees meer
Blogs
Deel 2 van het interview met Julienne Straatman. In februari interviewde ik Julienne Straatman, ik schreef eerder al… Lees meer
In Schiedam zit ik aan tafel met twee bevlogen mannen, Michael Beenhakker en Job Jansweijer. Aanleiding is de sponsoring door de Stichting… Lees meer
Ieder strategisch partnership komt vroeg of laat onder spanning te staan. Samenwerking is te vergelijken met een kwetsbare machine. In een machine zorgen stof en vuil ervoor dat de machine slijt, stroever gaat lopen en soms zelfs vastloopt of uit elkaar vliegt. Ook samenwerking is gevoelig voor… Lees meer
Op 6 maart vielen mij twee berichten op: ‘Vraag niet te veel van Kunst.’ Kopte de Volkskrant naar aanleiding van het advies ‘Cultuur Herwaarderen’ van de… Lees meer
Vind je samenwerken met andere teams of organisaties vaak ook lastig? Een goede samenwerking is niet altijd vanzelfsprekend. Soms gaat de samenwerking moeizaam door cultuurverschillen of andere belangen, wat onderlinge irritaties en onbegrip kan veroorzaken. Overleggen lopen niet lekker… Lees meer
Interview met Julienne Straatman Kan de Raad van Toezicht een rol hebben bij het stimuleren van partnerships bij culturele instellingen? Ik spreek… Lees meer
In de USA is een een veel voorkomend verschijnsel: een aparte stichtingen opgericht door bedrijven voor sponsor doeleinden. Werken met een stichting zorgt voor een fiscaal voordeel. Het nadeel is echter dat de stichting ervoor kan zorgen dat maatschappelijke betrokkenheid deels buitende de… Lees meer
Toen ik op het hoofdkantoor van ING Nederland Tjitske Benedictus, Manager Sponsoring & Evenementen kwam interviewen, voelde ik me zeer welkom. Later in het gesprek zal blijken dat hospitality een belangrijk aspect is van het… Lees meer
De basis van een goede samenwerking is twee bij elkaar passende partners. Een open deur, zou je zeggen. Waarom kiezen veel organisaties dan nog een sponsordoel die niet bij ze past? En dat terwijl er zoveel kansen zijn wanneer de juiste strategische partner gekozen is.De… Lees meer