Door wie?

Marius Hogendoorn

Marius Hogendoorn is als adviseur vanuit zijn bedrijf De Uilenkamer actief op het grensvlak van communicatie en onderzoek. De laatste jaren gaan deze onderzoeken regelmatig over accountability vraagstukken. Onderzoek betekent voor hem vooral goed luisteren naar de problemen van opdrachtgevers en ontcijferen welke informatie hen nu echt verder helpt, om dit vervolgens om te zetten naar een passend ontwerp voor een onderzoeksproject. Marius werkt zowel voor profit (ASML, ABN.AMRO, SkyTeam ) als non-profitorganisaties (bijv. Rijkswaterstaat, WeCycle, Hoogheemraadschap Rijnlanden, Provincie Zuid-Holland). Daarnaast schrijft hij over communicatieonderzoek en geeft hij bij diverse opleidingsinstituten over de genoemde thema’s regelmatig colleges.

In het verlengde van zijn werk is hij de laatste jaren bezig met een hele andere toepassing van onderzoek. Marius onderzoek met internationaal project hoe mensen in diverse landen het woord ‘schoonheid’ beleven: Project Beauty.

Marius op Linkedin

1

Heeft Schoonheid een plek in organisaties?

In een in 2011 afgerond onderzoek naar de beleving van van schoonheid in Nederland werd de vraag gesteld naar de mate waarin het werk dat men deed een bijdrage leverde aan de schoonheid in het eigen leven. Ongeveer 50% van de deelnemers gaf aan dat dit het geval was. (Een percentage dat in de UK op 27% ligt!) De beleving van schoonheid gaat dus verder… Lees meer