Nieuwe reacties

  • ilonka replied to Cultuursponsoring bij ABN AMRO draait om partnerships on 30 October 2014 6:18 pm

    Beste Trudy,

    Ik begrijp je vraag niet. Zou je mij kunnen mailen via info[at]waardenmaken.nl.

    Met vriendelijke groet,
    Ilonka

  • Hanneke de Bruin replied to Het Mauritshuis en Shell: Realisme & Vertrouwen. on 27 October 2014 9:13 pm

    Waardevolle samenwerking waarbij twee schijnbare tegenpolen worden verenigd in de kern van hun zijn! Mooi.

  • Trudy Duits replied to Cultuursponsoring bij ABN AMRO draait om partnerships on 15 October 2014 3:58 pm

    Geachte mevrouw Coenraad,
    Ik wil graag een opleiding naast de Universiteit oprichten. Met kunst en wetenschap wil ik de verbinding gaan leggen tussen de leerling en de maatschappij als zodanig.

    Daarvoor ben ik ver gevorderd met prototype van een global mind-set en een sociale infrastructuur die niet zo zeer uit gaat van mensen die er wel of niet toe doen maar zonder meer van Omstandig Heden. Dat zouden ook apps kunnen zijn die te zamen de maatschappij gaan vormen. Van plaatselijk tot en met mondiaal. Deze methode leert mensen denken en Omstandig Heden in (bepaalde) Orde voor laten komen. Zo wel evolutionair als wel revolutionair. Zo dat revoluties onder mensen voor komen kunnen worden. Ze zijn voorbereid en weten welke ontwikkelingen er op aan komen en welke achtergesteld kunnen plaats hebben. Zo doende zullen mensen niet achtergesteld, buitengesloten, onderdrukt worden of buiten de boot hoeven vallen.

    Deze kunst en wetenschap zal het binnen een samenwerkingsverband uitermate goed doen. Investeerders krijgen waar(de) voor hun geld. Er worden andere bronnen dan financiële waarde alleen aangetoond zo dat die in het verschiet liggen. Binnen deze opleiding is plaats voor groei en zo doende zal deze opleiding zich zelf ontwikkelen.

    Het is voor zeker innovatief en ik kan met dit plan mogelijk een subsidie verkrijgen. ik heb daarvoor een organisatie die dat no cure no pay aangaat. ik ben van te voren alles op een rijtje aan het zetten en werk ondertussen keihard aan mijn onderdelen voor de opleiding. ik heb ook 7 ambassadeurs nodig die willen werken met deze voorlopige aanname. Het zal een voorlopige aanname zijn omdat het een kunst en wetenschap is en omdat het een kans is om het leven van een totaal andere kant te gaan bekijken. Zo doende zal het top-down en botten-up systeem er 6 varianten bij krijgen.

    Binnen deze kunst en wetenschap zijn de voorkomende disciplines van de maatschappij inbegrepen. het is in principe niet (1, 2, 3) uit te leggen. Het is zelfs niet goed te bevatten omdat het een voorlopige aanname is zo als het Leven (van) Zelf in principe is. het toont aan waar mensen wel en waar ze niet van elkaar (worden) verschillen(d gemaakt en gehouden).

    Ik weet niet of ik bij u aan het goede adres ben. En of ik vertrouwen kan wekken. Voor wat betreft een samenwerkingsverband zullen er zeker meerdere kennismaking gesprekken plaats dienen te hebben. Er is een bewust wording nodig om te bevatten. Een Wereld van Verschil waar men op moet zitten te wachten. Dan kan ik daarmee in dat gat springen. Toch maak ik pas een start hiermee als elk Een-en-Ander zich zelf bewust is dat we onder dit idee onze schouders willen zetten. Anders zal het verwateren. Opgaan in dat wat veelal zo wat uitgediend is. Er is behoefte aan verandering. Daarvoor is lef nodig! Het lef voor dit Eindeloos Heden en/of Goed Begin dat voor velen niet direct herkenbaar is maar aangenomen moet worden. Voor de verandering..

    In elk geval vriendelijk dank voor uw aandacht en met vriendelijke groet,

    Trudy Duits

  • Ilonka replied to De Cultuurverkenning: samenvatting van de trends on 29 September 2014 5:10 pm

    Interessante site Judith, ik mail je er even over.

  • Judith Bilsen replied to De Cultuurverkenning: samenvatting van de trends on 20 August 2014 8:31 am

    Goed om te lezen!

    Uit eigen ervaring: kunst als bron voor innovatie / inspiratie in het bedrijfsleven.
    Innovatie begint met (het ontwikkelen van) het vermogen om anders te kijken en zaken vanuit een ander perspectief te benaderen. Zet maar eens een paar mensen voor een (abstract) kunstwerk en laat iedereen roepen wat hij ziet of waar hij/ zij aan denkt.

    Niet alleen de feiten en de cijfers vormen de basis voor groei. Het associatief vermogen, de kunst van het anders kijken en denken en dat omzetten in concrete innovaties,is waarmee organisaties tot vernieuwing kunnen komen. Niet alleen je 'linkerbrein'gebruiken, maar ook de verbinding zoeken met de 'rechterkant'.

    Interessant? kijk ook eens op http://yellow-fellow.org/

Back