Door wie?

Astrid de Craen-van der Hulst

Sinds 2005 werkt Astrid als zelfstandig ondernemer in communicatie & coaching: decommunicatiecraen. De langste tijd van haar carrière in loondienst heeft zij doorgebracht bij Transavia, waar zij gewerkt heeft in uiteenlopende functies in verkoop, marketing & communicatie en als vertrouwenspersoon. Haar expertise richt zich vooral op communicatiecoaching, corporate communicatie, PR & mediarelaties, reputatiemanagement en verandermanagement. Als extern adviseur en onafhankelijke buitenstaander verbindt zij communicatievraagstukken met de dynamiek van de organisatie en de rol van het individu. Zij heeft (interim) opdrachten gedaan in het brede spectrum van startende ondernemers tot corporate bedrijven. Opdrachten voert zij uit volgens haar filosofie van het comdenken®. Ze voelt zich in onafhankelijkheid verbonden met anderen.

Astrid vindt het belangrijk ieders eigen aardigheden op waarde te schatten. Of die persoon nu medestander, tegenstander, sympathisant of criticus is. De belangen van alle partijen zijn van invloed en door vertrouwen te geven, ontstaat ruimte. Het gaat haar niet om winnen of verliezen, maar om duurzaamheid. Zowel in relaties als succes. 

 

0

Waarom de ABN AMRO Uitmarkt Business Dag?

ABN AMRO Uitmarkt BusinessdagDe Uitmarkt, de landelijke opening van het culturele seizoen, is bekend bij een breed publiek. Dit geldt minder voor de ABN AMRO Uitmarkt Business Dag, die direct vooraf gaat aan het driedaagse culturele evenement.  Waarom besteedt deze bank haar kostbare sponsorgeld aan… Lees meer

1

Stichting Roparun financiert startup: omgekeerde wereld?

Roparun 2014In Schiedam zit ik aan tafel met twee bevlogen mannen, Michael Beenhakker en Job Jansweijer. Aanleiding is de sponsoring door de Stichting… Lees meer

0

Sponsorboodschap ING: toegankelijk voor iedereen.

Toen ik op het hoofdkantoor van ING Nederland Tjitske Benedictus, Manager Sponsoring & Evenementen kwam interviewen, voelde ik me zeer welkom. Later in het gesprek zal blijken dat hospitality een belangrijk aspect is van het… Lees meer

0

Boskalis en Stichting De Noordzee maken schoon schip met plastic soep.

“Investeer in de relatie, blijf dicht bij de kernwaarden van je organisatie, zorg voor relevantie en gebruik de dynamiek van de samenwerking”, aan het woord is een enthousiaste Arno Schikker. Vanuit zijn rol als Manager Corporate Communicatie Boskalis is hij nauw betrokken bij de sponsoring van de Boskalis Beach Cleanup Tour. Het jaarlijkse evenement is een initiatief van Stichting De Noordzee (SDN). De Tour beoogt meer… Lees meer

0

Van zakelijke 'liefdadigheid' is nog niemand slechter geworden

Het is prachtig als een commercieel bedrijf onbaatzuchtig is. Zo ook een organisatie, die jaarlijks echt een fors bedrag doneerde aan goede doelen. Alleen het geven van geld, gaf al veel voldoening. Alles wat er extra bijkwam, vonden de bestuurders mooi meegenomen. Dit valt absoluut te prijzen, maar door die onbaatzuchtigheid werden ook kansen gemist. Dit kon ik toch niet laten gebeuren toen mij, als interim adviseur voor deze… Lees meer