0

Van zakelijke 'liefdadigheid' is nog niemand slechter geworden

Het is prachtig als een commercieel bedrijf onbaatzuchtig is. Zo ook een organisatie, die jaarlijks echt een fors bedrag doneerde aan goede doelen. Alleen het geven van geld, gaf al veel voldoening. Alles wat er extra bijkwam, vonden de bestuurders mooi meegenomen. Dit valt absoluut te prijzen, maar door die onbaatzuchtigheid werden ook kansen gemist. Dit kon ik toch niet laten gebeuren toen mij, als interim adviseur voor deze… Lees meer

1

Heeft Schoonheid een plek in organisaties?

In een in 2011 afgerond onderzoek naar de beleving van van schoonheid in Nederland werd de vraag gesteld naar de mate waarin het werk dat men deed een bijdrage leverde aan de schoonheid in het eigen leven. Ongeveer 50% van de deelnemers gaf aan dat dit het geval was. (Een percentage dat in de UK op 27% ligt!) De beleving van schoonheid gaat dus verder… Lees meer

2

Het Mauritshuis en Shell: Realisme & Vertrouwen.

Op 9 oktober zit ik bij het Mauritshuis voor een afspraak met Boudewijn Koopmans, Hoofd Development. Hij werkte eerder bij het Cobra Museum en is tijdens het uitbreidingsproject bij het Mauritshuis aan de slag gegaan. Ik spreek Boudewijn over de samenwerking met Shell. Een mooi voorbeeld aan een goede samenwerking, terecht genomineerd voor de Sponsor Ring, zoals blijkt op 16 oktober 2014.Voor Boudewijn is duidelijk dat de match verder… Lees meer